Utdrag ur vandringsfolder

Just nu händer det massor i Hembygdsföreningen. Vi håller på att förbereda en rundtur i bygden med buss där deltagarna ska få information om de byggnader och företeelser som finns efter vägen. En broschyr med fakta om de viktigaste sevärdheterna samt en rundturskarta ska tas fram och delas ut till deltagarna. Rundturen ska utgå från Hembygdsgården och gå genom Kyrkbyn till Västerby sedan till Västerbyhytta tillbaka till Kyrkbyn via Kyrkbyheden, sedan genom Nor, därefter till Saxe, Vibberbo, Larsbo, Hemshyttan, Vad och tillbaka till Hembygdsgården.

En utställning omkring Paul Erikssons liv och leverne ska skapas i kyrkan och visas till sommaren.

En vandringsfolder har redan tagits fram med hjälp av Ekomuseum Bergslagen. Vandringsfoldern gäller sevärdheterna på och omkring Kyrkogatan. Foldern hittar du här!

Vi håller dessutom på att färdigställa programmet för sommaren och ta fram ny sommarprogramsfolder.

Medlemsavgiftsupptagningen för 2014 påbörjas i februari. Nytt för i år är möjligheten att betala in avgiften här på hemsidan via betalservicen Paypal.

/Karin Johansson